The aim of the is to design a set of 2 financial education resources for Youth organizations to use in order to equip young people with the know-how and key-competences required to achieve a high-quality financial life
Project Number: 2021-1-IT03-KA220-YOU-000028694
The aim of the 5 organizations is to design a set of financial education resources for Youth organizations to use in order to equip young people with the know-how and key-competences required to achieve a high-quality financial life, based on the guidelines of the European Union incorporated in the “Financial Education for all” guide. Through FLY, we focus on increasing the quality and innovation of youth work through financial literacy, a topic which is not usually tackled by youth organisations, but mainly it is a playground for financial private and public institutions.
El objetivo de las 5 organizaciones es diseñar un conjunto de recursos de educación financiera para que las organizaciones juveniles los utilicen con el fin de dotar a los jóvenes de los conocimientos y competencias clave necesarios para lograr una vida financiera de alta calidad, basándose en las directrices de la Unión Europea incorporadas en la guía «Educación financiera para todos». A través de FLY, nos centramos en aumentar la calidad y la innovación del trabajo de los jóvenes a través de la educación financiera, un tema que no suele ser abordado por las organizaciones juveniles, sino que principalmente es un campo de juego para las instituciones financieras privadas y públicas.
Objectives
SO1: To create a cross-sectoral network of financial experts (from the public, private and not-for-profit sector) who can actively contribute with their know-how to the development of FLY training Playbook and promote the necessity of integrating financial education in high-schools, universities, and Youth organisations through 4 national seminars for stakeholders and 1 FLY Fair.
SO2: To train 15 youth workers to become financial educators in 5 local communities through a 7 days staff training event where they will deepen their knowledge of financial literacy, evaluate the FLY Playbook, and learn how to promote it.
SO3: To build high-quality financial education learning opportunities for 100 young people who participated in 5 threedays multiplying workshops. As a result, youth workers will provide quality financial education advice through local seminars, empowering them to resolve financial challenges (with a particular focus on marginalized youth from rural areas and with low income).
OE1: Crear una red intersectorial de expertos financieros (del sector público, privado y sin ánimo de lucro) que puedan contribuir activamente con sus conocimientos al desarrollo del Libro de Juegos de la formación FLY y promover la necesidad de integrar la educación financiera en las escuelas secundarias, las universidades y las organizaciones juveniles a través de 4 seminarios nacionales para las partes interesadas y 1 Feria FLY.
OE2: Formar a 15 trabajadores juveniles para que se conviertan en educadores financieros en 5 comunidades locales a través de un evento de formación de personal de 7 días en el que profundizarán en sus conocimientos sobre educación financiera, evaluarán el Libro de Juegos FLY y aprenderán a promoverlo.
OE3: Construir oportunidades de aprendizaje de educación financiera de alta calidad para 100 jóvenes que participaron en 5 talleres multiplicadores de tres días. Como resultado, los trabajadores juveniles proporcionarán asesoramiento de educación financiera de calidad a través de seminarios locales, capacitándoles para resolver los problemas financieros (con especial atención a los jóvenes marginados de las zonas rurales y con bajos ingresos).
Results:
The results linked with the project objectives are:
- 1 network of stakeholders developed, actively engaged in the production of the Projects results 1 & 2, and provides valuable know-how through multimedia materials (micro-learning videos & podcasts, thematic articles) – reinforced cooperation at national and European level
- 10 Financial mind-maps, 1 Financial Literacy for Youth (FLY) playbook designed in cooperation with external financial experts and educators
- 15 YW, 100 YP from 5 EU countries identified, selected, prepared and trained on the topic of financial literacy through 1 short-term joint staff training event and five 3-days multipliers seminars for young people (especially The results linked with the project objectives are: 1. 1 network of stakeholders developed, actively engaged in the production of the Projects results 1 & 2, and provides valuable know-how through multimedia materials (micro-learning videos & podcasts, thematic articles) – reinforced cooperation at national and European level 2. 10 Financial mind-maps (WP2), 1 Financial Literacy for Youth (FLY) playbook (PR2) designed in cooperation with external financial experts and educators
- 15 YW, 100 YP from 5 EU countries identified, selected, prepared and trained on the topic of financial literacy through 1 short-term joint staff training event and five 3-days multipliers seminars for young people (especially those with fewer opportunities). They will become familiar with the FLY Playbook and the Financial mind-maps.
- 100 best practices from 5 countries identified and promoted, alongside with the Projects results 1 & 2 during the 4 local seminars for 250 stakeholders and 1 European Youth Financial Literacy Fair (FLY Fair) in Sweden
- 1 set of appropriate strategies and tools to ensure the feedback of direct and indirect TG and to monitor their learning process (1 learning activity for staff and 5 local workshops for young people).
- 1 DEOR campaign to disseminate the activities and results of the project to a wide range of stakeholders (representatives of Youth/Education ministries, CSR managers from financial companies, Financial authorities, School inspectorates, representatives of high-schools and Universities, other Youth or specialized not-for-profits etc) to attend 4 multiplying seminars for stakeholders and 1 Fly Fair conference.
- 1 awareness campaign to encourage young people to enhance their financial literacy (skills, behaviors and know-how) from 5 local communities
- 1 digital financial learning center – FLY Playbook that will host the 1st and the 2nd Project Result for Young people and youth workers.
- Desarrollo de una red de partes interesadas, que participan activamente en la producción de los resultados de los proyectos 1 y 2, y proporcionan valiosos conocimientos técnicos a través de materiales multimedia (vídeos y podcasts de microaprendizaje, artículos temáticos) – refuerzo de la cooperación a nivel nacional y europeo.
- 10 mapas mentales financieros, 1 libro de juego de Alfabetización Financiera para Jóvenes (FLY) diseñados en cooperación con expertos y educadores financieros externos.
- 15 jóvenes y 100 jóvenes de 5 países de la UE identificados, seleccionados, preparados y formados en el tema de la educación financiera a través de 1 evento de formación conjunta del personal a corto plazo y cinco seminarios de multiplicadores de 3 días para los jóvenes (especialmente los resultados relacionados con los objetivos del proyecto son 1. 1 red de partes interesadas desarrollada, comprometida activamente en la producción de los resultados de los proyectos 1 y 2, y que proporciona valiosos conocimientos técnicos a través de materiales multimedia (vídeos y podcasts de microaprendizaje, artículos temáticos) – cooperación reforzada a nivel nacional y europeo
10 mapas mentales financieros (WP2), 1 libro de juego de Alfabetización Financiera para la Juventud (FLY) (PR2) diseñado en cooperación con expertos y educadores financieros externos. - 15 jóvenes y 100 jóvenes de 5 países de la UE identificados, seleccionados, preparados y formados en el tema de la alfabetización financiera a través de 1 evento de formación conjunta del personal a corto plazo y cinco seminarios de multiplicadores de 3 días para los jóvenes (especialmente los que tienen menos oportunidades). Se familiarizarán con el libro de jugadas FLY y los mapas mentales financieros.
- 100 mejores prácticas de 5 países identificadas y promovidas, junto con los resultados de los proyectos 1 y 2 durante los 4 seminarios locales para 250 interesados y 1 Feria Europea de Alfabetización Financiera de los Jóvenes (FLY Fair) en Suecia.
- 1 conjunto de estrategias y herramientas adecuadas para garantizar la retroalimentación de los TG directos e indirectos y para supervisar su proceso de aprendizaje (1 actividad de aprendizaje para el personal y 5 talleres locales para los jóvenes).
- 1 campaña de DEOR para difundir las actividades y los resultados del proyecto entre un amplio abanico de partes interesadas (representantes de los ministerios de Juventud/Educación, responsables de RSC de empresas financieras, autoridades financieras, inspecciones escolares, representantes de institutos y universidades, otras organizaciones juveniles o especializadas sin ánimo de lucro, etc.) para asistir a 4 seminarios multiplicadores para las partes interesadas y a 1 conferencia de la Feria Fly.
- 1 campaña de concienciación para animar a los jóvenes a mejorar sus conocimientos financieros (habilidades, comportamientos y conocimientos técnicos) de 5 comunidades locales.
- 1 centro de aprendizaje financiero digital – FLY Playbook que acogerá el 1º y el 2º resultado del proyecto para jóvenes y trabajadores juveniles
Partnership/Socios
- Consorzio ABN A&B Network Sociale Societa Cooperativa Sociale- ITALY – https://www.consorzioabn.it/
- Xano Channel – SPAIN www.xano.es
- Associatia Monomyths – ROMANIA https://www.monomyths.ro/
- Asset Thechnology EPE – GREECE http://www.asset-tec.gr/en/
- Mobilizing Expertise AB – SWEDEN www.mexpert.se
Tags
#Erasmus+ #Erasmusprojects #eucommission #euprojects #europeanprojects